מסחר מקוון – הנתיב הבטוח לעסק שלך

המגמה של חנויות מסחר דיגיטלי עולה באופן מתמיד. כל עסק בתחילת דרכו יכול לפתוח חנות, ללא התייחבויות וללא השכרת שטח מכירה, שתאפשר ניסוי וטעיה למציאת הנתיב הבטוח.

הלקוח הישראלי הוא מהמתקדמים בעולם בקניות אונליין. אנחנו מבצעים רכישות באינטרנט מהחנויות המובילות בעולם בשווי עצום של 5 מיליארד שקלים בשנה.

לפי דו"ח איביי לשנת 2018 לדוגמה, המוצרים שנרכשו הכי הרבה על ידי ישראלים בשנה האחרונה היו:

  • – שואבי אבק רובוטיים
  • – טלפונים ניידים ואביזרים נלווים
  • – רמקולים
  • – אוזניות
  • – סטרימרים
  • – מוצרי גילוח
  • – נעלי ריצה
  • – אביזרים לרכב
  • – תחפושות לפורים

מהגיוון במוצרים אנחנו יכולים להבין שקהל עצום של לקוחות נמצא בכל רגע נתון באינטרנט ומחפש רכישות משתלמות לבצע. עם זאת, חשוב להבין שיש חסרונות ברכישה מחו"ל, ביניהם זמני משלוח ארוכים במיוחד, בעיות בהחזרת המוצרים לשלוח, תשלומי מכס על הזמנות העולות מעל 75 דולר וכדומה. לכן, חנויות מקוונות ישראליות שיספקו חווית משתמש ברמה גבוהה יתפסו עמדת מפתח בשוק.

מה זה בכלל חנות וירטואלית?

חנות וירטואלית היא אתר אינטרנט שתפקידו להציג מוצרים שניתן לרכוש דרך האינטרנט. היא מהווה את פלטפורמת המסחר המקוון של העסק שלך. כיום ניתן לרכוש כמעט הכל באינטרנט, החל ממניות, דרך רהיטים ועד למוצרי מזון. חנות וירטואלית מחייבת אפשרות רכישה והזמנה באתר.

למה זה שווה לי?

אתר מסחר מקוון מאפשר לך למכור מוצר או שירות לקהל יעד רחב, ולהוות מקור הכנסה נוסף ומשתלם עבורך. האתר חייב להתאים ללקוחות הפוטנציאליים אליהם הוא מכוון, ולכן יש לעצב את חוויית המשתמש באופן ייחודי ולהתאים את התוכן כדי להגדיל מכירות.

איך עושים את זה?

בניית האתר צריך להתחיל באפיון שלו כדי לנתח אילו מסרים אנחנו רוצים להעביר לקהל בהתאמה למאפיינים הייחודיים שלו, וכיצד נציג את המוצרים בצורה מושכת שתגביר את המכירות. איפיון נכון צריך לכלול מענה על שאלות הקשורות באופן ישיר לחנות.

לדוגמה:
מהי מטרת החנות?

חשוב להבדיל בין מטרות לטווח הקצר, לדוגמה מיתוג החנות ויצירת לידים, ומטרות לטווח הארוך, לדוגמה בידול מהמתחרים, התרחבות לשווקים נוספים וכו'.

מיהו קהל היעד?

יש פרמטרים שחשוב להתייחס אליהם כמו גיל פוטנציאלי של קהל היעד, מין, איזור מגורים, תחומי עניין, מצב סוציו-אקונומי וכו'. הבנה עמוקה יותר של קהל היעד תסייע בהתאמת המוצרים ובפנייה נכונה יותר של העסק שלך ללקוחות.

איך לייצר חווית משתמש?

חשוב ליצור ממשק ידידותי, נוח וייחודי המציע למשתמש חוויה מלהיבה ומקורית. יש לחשוב על עגלת קניות ומערכת תשלומים שתשמר את הלקוחות באתר ותציע להם את הדרך הפשוטה ביותר לבצע את הרכישה. אפיון נכון של חווית המשתמש תורם לחיזוק המותג ומשפר את הסיכוי להצלחה עסקית.

כמו כן, כדאי לאפיין גם קטגוריות מכירה, מערכת סליקה והתייחסות לשפה שיווקית או מיתוג ייחודי שיש לכלול בזמן בניית האתר.

לסיכום, אפיון נכון של חנות מסחר מקוון ויצירת חווית משתמש נוחה וייחודית יכולה להניע את העסק שלך קדימה ולסייע לך לתפוס נתח שוק רלוונטי עבורך.