בדיקות A/B לעידוד המרה

איי בי טסטינג – המבחן שיביא לך המרות

A/B Testing הוא השוואה בין שתי גרסאות שמטרתה לייצר את התוכן היעיל ביותר. שימוש נכון בטכנולוגיה הזו יכול לשפר את אחוזי ההמרה של העסק שלך במהירות.

מה זה A/B Testing?

איי בי טסטינג היא טכנולוגיה שיווקית שמטרתה להשוות בין גרסאות. השימוש העיקרי בה נעשה בבניית אתרים, דפי נחיתה וכל פלטפורמה אחרת שאנו רוצים לבדוק את התקבלותו בקרב קהל.

למרות שנהוג לחשוב שאיי בי טסטינג מהווה יותר עבודה עבורך, ההפך הוא נכון – זה כלי שיהפוך את העבודה שלכם לקלה הרבה יותר. הכלי חוסך התלבטויות מיותרות ועוזר לכם להגיע להחלטה על פי ביצועים.

איך עושים את זה?

בכל גרסה שנבחן, יש אלמנט אחד אותו אנחנו רוצים לבחון על מנת להבין איזו גרסה עובדת טוב יותר. לדוגמה, מודעה שיווקית הכוללת טקסט ותמונה, וכיוצא זאת גם מסר. חשוב לחלק את הA/B טסטינג לכל אלמנט בנפרד. מבחן ראשון של שתי גרסאות שונות לטקסטים, מבחן שני של שתי גרסאות שונות לתמונה, ומבחן שלישי של מסר מול מסר (לדוגמה איכות מעולה אל מול מחירים זולים).

על מנת להפיץ את המבחן, יש לבחור את קהל הנמענים, 50% מהקהל יקבל את קמפיין A ו50% את קמפיין B. אתם קובעים מה הם הפרמטרים לפיהם ייבחר הקמפיין המנצח, לדוגמה: הקלקות, המרות, פתיחות וכדומה.

בעולם המסחר האלקטרוני A/B Testing

בעולם המסחר האלקטרוני, הגמה של A/B טסטינג עולה באופן מתמיד. ממש כמו בניסוי מדעי, תנועת הגולשים מחולקת לשתי קבוצות – קבוצת ניסוי וקבוצת בקרה. הקבוצות מקבלות שתי גרסאות שונות של משתנה מסוים והתצאות שנבדקות לאורך פרק זמן מוגדר, מציגות את ההשפעה על המכירות. שינויים פשוטים כגון הוספה של המילה "מבצע", או שינוי של צבע הכפתור יכול לגרום לגידול בהקלקות עליו. ניצול של מחקר מסוג כזה יכול להיות הגורם שיבדיל בין חנות וירטואלית מצליחה לבין אתרים אחרים.

כמה דברים שחשוב לזכור בעת ביצוע A/B טסטינג:

1. אם אתם מגלים שכפתור בצבע כחול הביא ליותר הקלקות מכפתור בצבע אדום – אל תניחו שזה מה שיביא ליותר המרות. כל מה שהכפתור הכחול עושה יותר טוב הוא ההנעה לפעולה, לכן את תתנו לזה להשליך על פעולות נוספות באתר.

2. חשוב להיות מדויקים בבדיקה ולבחון כל פעם אלמנט אחד בלבד. יש להגדיר מראש פרק זמן או כמות חשיפות במהלכן המבחן יתבצע ואז לבדוק אילו מהגרסאות הביאה לתוצאה הטובה ביותר.

3.  השארו מינימליסטים וריאליים. שינויים משמעותיים מידי בגרסאות לא יביאו תוצאות ברורות. לכן, חשוב לבצע שינויים קטנים ולזכור שגם התוצאות יהיו קטנות אך משמעותיות.

לסיכום, לבחון ולשפר את האתר או המודעות שלכם בעזרת A/B טסטינג הוא תהליך הכרחי. חשוב להקציב זמן מראש ולהגדיר מה הן התוצאות רצויות. זכרו שזוהי הדרך הפשוטה והיעילה ביותר לגרום לשיפור אחוזי ההמרה בחנות הוירטואלית שלכם.